"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

maandag 22 juli 2013

Verschillende Bloemen / Various Flowers

Ook al is het vandaag tropisch warm, toch maar even m´n hobbykamertje ingedoken om wat af te maken. En was het gisteren ook al lekker warm, toen heb ik ook heerlijk zitten stempelen en knutselen... Het moest gewoon even na de vakantie met weinig materiaal bij me. Nu voel ik me super blij met de keuzes die ik kan maken uit de spulletjes die ik heb! Wat waardeer je dat dan weer... 

De kaarten laten zien hoe ik van motief en kleur telkens een stukje verander op een volgende kaart. Dat is een manier die ik als vanzelf gebruik als ik meerdere kaarten achter elkaar wil maken.


Op de eerste kaart eenzelfde soort bloem als m´n vorige post (hier), maar nu in het blauw gemaakt.
Het stencil is van That Special touch, de tekststempel van Different Colors. De inkt is DI Salty Ocean.


Met deze kaart doe ik mee bij Stamping Sensation (Summercolours) en Sunday Stampers (material) en Simon Says Stamp Monday Challenge ( Celebrate)


De tweede kaart heb ik gemaakt met een bloemenstempel van een onbekend merk (er zit geen plakkertje meer op; zal wel door de hitte komen). Met blauwe Memento gestempeld, uitgeknipt, gesponsd met DI Tea Dye en voorzien van turqois Stickless. Op een stukje kraft de tekst met  turqois EP gestempeld. Het twine is in elkaar gedraaid om als steel te gebruiken. De bloem is extra verhoogd opgeplakt. (De twine is nogal dik zo).

 

Met deze kaart doe ik mee bij CaS on Sunday (Kraft and Twine) en Addicted to Cas (Glitter  in the heart of the flower), Crazy for CAS (Favoriete uitdaging van 2012 Bingo van september 2012: embossen, blauw. bloemen, maar vond zoveel uitdagingen leuk...) en nog een keer bij LIM (Handmade Flower).


De laatste kaart die ik vandaag laat zien is gemaakt met hetzelfde stencil als de eerste kaart en dezelfde bloemenstempel als de tweede kaart.Hier zwarte en Peacock Feathers DI gebruikt en een turqoize/groene fijnschrijver om mee te zentangelen. 



Ik hoop dat je het leuk vond om zo eens te zien hoe ik meerdere kaarten maak. Het leuke blijft dat ik steeds weer andere dingen probeer te verzinnen om met de materialen die al op m´n werktafel liggen een kaart te maken...


Creatieve groetjes,
Gerrina


24 opmerkingen:

  1. Sorry I've been such a bad blogger the last few weeks Gerrina and hands up and admit this is mostly copy and paste, but just wanted to thank you for your visits whilst I have been poorly and say hello, hopefully when we return from holiday I will back to normal - whatever that is !

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig om te zien hoe een stempel verandert wanneer je er wat in doodlet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebt je ontzettend leuke kaarten gemaakt. De mooiste vindt ik wel de 2 e wat een prachtig effect om de bestempelde bloem uit te knippen en dan op te plakken. Een idee voor mij. Ik ben ook met een bloem bezig geweest op kraft. Dit zou ik ook uit kunnen knippen. Leuk idee. Ook de laatste om de blaadjes met kleine motiefjes te bewerken. En ja wat is het dan weer fijn om thuis te zijn he. Dat is ook de reden dat ik altijd even weg wil, terwijl ik ook graag thuis blijf. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. some beautiful blooms and yummy blue colours x trace x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke zomerse kaarten!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Three gorgeous cards, Gerrina! I love how you've used the stencil, and the beautiful summery colours. Thank you for sharing them with us at Stamping Sensations this month.

    Lynne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love the color choices and peacock color with the black is very stunning!
    such beautiful inspirations~hugs Deanna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Je bent goed bezig met dit warme weer leuk geworden.Gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Three different and unique takes on the flower theme. Lovely

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gorgeous! I love them all ! The colours you have chosen are so pretty :)
    Nessa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful cards Gerrina. Great stamping & masking in the backgrounds, love the flowers! Warm Greetings, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stuk voor stuk heel mooi en een hele mooie achtergrond stemepel !
    Groetjes
    Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WOW! What great cards! :) Thanks for playing with us at CAS on Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo hoef je inderdaad niet veel bij de hand te hebben om een leuke set kaarten te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze mooi! Vooral de bloem op de 1ste kaart is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gorgeous summer colours on your 3 cards Gerrina! Thanks for joining us at Stamping Sensations this month and Good Luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weet je wat ik nou zo leuk vind? Dat er al zoveel verschillende Challenges voor deze challenge van crazy For CAS (leuke zin hĆØ) zijn gekozen door de verschillende deelnemers. Wat heb je weer veel moois gemaakt! Tof dat je weer meedoet hoor bij crazy For CAS.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pretty flowers Gerrina!
    Thanks so much
    Chrissie
    "Less is More"

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful soft effect with the leaves on the cards! Love the beautiful shades of blue on your first two cards. Lovely cards! Thanks for joining us this week at Simon Says Stamp Monday Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. gorgeous cards, loving the colour scheme... Thanks for joining in with the Sunday Stamper x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful card Gerrina - love how you created the flower stem with the twine.
    Thank you for joining us at Addicted to CAS.
    Sylvia x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk, leuk mooie kaarten allemaal vind die kaart voor crazy for CAS en CAS on sunday nog wel de leukste bedankt voor je bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie kaarten! de eerste is mijn favoriet, echt een goede compositie! Bedankt voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Erg goed gelukt deze CAS-kaarten!
    Bedankt voor je deelname aan Crazy for CAS.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina