"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

maandag 11 november 2013

Gezicht / Face

Alweer drie weken terug hebben Rosita en ik weer een middag bij mij zitten "kliederen". Ik had net mijn nieuwe stencils van I-Stencil binnen met een paar hele mooie vrouwengezichten en dat gecombineerd met een canvas, veel kletsen, thee en een doos vol met stansjes, dylusions inkt, gesso, verf, Perlenpennen en een witte stift leidde tot deze canvassen...



Ik ben begonnen met een canvas dat al met gesso geprepareerd was. Daarop de 4 stencils gelegd en met een hele dikke gesso het vrouwengezicht, de vogel, de sierlijke plant en de trapeziumvormen gemaakt. Dit gedroogd en in de tussentijd een duik genomen in mijn stansjesdoos. Hierin zitten uitgestanstte en geponstte bloemen, bladeren, swirls, vlinders en nog veel meer in allerlei kleuren en van allerlei materialen. Deze op kleur gemaakt met verf en/of spray inkt. Het canvas op kleur gespoten met Dylusions inkten en alles laten drogen.



En daarna het samenstellen; tig keer alles verplaatsen en dan tijdens het lijmen dat rustig nog een keer doen...
Tijdens het laten drogen van de lijm heb ik met gekleurd metaaldraad nog een heel aantal "slingertjes" gemaakt en deze ertussen gestoken.
Het is bijna niet te herkennen, maar het stencil dat ik linksonder gebruikt heb, is hetzelfde als die ik in mijn vorige post heb gebruikt...

Hier zie je die "slingertjes" wat beter:



De linker is van Rosita, de rechter van mij:


Op Rosita´s blog lees je hoe zij die van haar maakte.


Het is altijd weer een verrassing wat het wordt, en al hebben Rosita en ik dezelfde basismaterialen gebruikt, het resultaat is zo anders!
Binnenkort gaan we bij mij weer met een grotere groep aan de gang met stansjes, geembost papier en meer..., een Cutlebug en Bigshot etc... Of het weer een canvas wordt of iets heel anders, weet ik nog niet.
De resultaten daarvan zie je hier over een tijdje!


Wil jij ook op een canvas werken en staat deze stijl je aan?
Ik geef workshops bij mij thuis voor kleine groepen van 4-8 personen, gewoon gezellig met elkaar aan de gang met stempels en andere materialen, waarbij je met een hoop nieuwe ideeën en/of nieuwe technieken die je geleerd hebt naar huis gaat. Voor meer info kijk even bij het tabje Workshops bovenaan deze blog.


And I see a new follower joined in here; A warm welcome for Sandee! Hope we can inspire eachother!



Creatieve groetjes,
Gerrina


Met dit canvas doe ik mee bij:
Simon Says Stamp monday challenge: Got Ink?



17 opmerkingen:

  1. Hi Gerrina :D Thank you for your warm welcome back :D I am in love with these beautiful canvasses, I think you both made a brilliant job! Gorgeous colours, yum :D xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Gerrina, dit is leuk, het even uitvergroot en goed bekeken. Zoveel te zien en leuke details.... En tips.... Zoals die slingertjes van metaaldraad en het op kleur spuiten van de stansjes. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat jullie een leuke dag hebben gehad kan ook niet anders als je lekker kunt freubelen en zo te zien hebben jullie dat gedaan echt heel mooi geworden.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, wat mooi, mooi van kleur en de bloemen en vlinders zijn ook super.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig he Gerrina, als twee mensen met dezelfde spullen aan het spelen zijn, dat de resultaten dan toch zo uniek worden...is ook hier duidelijk te zien. Allebei prachtige resultaten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo te zien hebben jullie een leuke dag gehad met mooi resultaat. Prachtige canvas
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow gorgeous canvas work! Such beautiful colours, texture & composition. Have a creative (and maybe sunny) week ! Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A delightful image and colours and beautifully finished cards.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige canvassen hebben jullie gemaakt, leuk om te zien dat ze zo verschillend zijn terwijl jullie gebruik hebben gemaakt van dezelfde materialen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow leuk die canvassen!
    groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige canvassen,zo speciaal

    Malika

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachitge canvassen zijn dat geworden! Die bloemen in alle kleuren vind ik erg mooi rrbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. This is absolutely stunning! I love bright colors and you've blended these shades and tones so perfectly! The flowers add such a delightful bit of dimension and I really like how you used thick white gesso to highlight the stencil images. Very beautiful piece and I'm so very glad you shared your talents with us here at the Simon Says Stamp Monday Challenge blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gerrina...your canvas is so pretty. It's like a breath of spring or summer as were are drifting into winter! I love all of your bright colors and the sweet butterflies and flowers you've added on top of your lovely background. Thanks for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. <3 Candy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gorgeous canvas! The colours are gorgeous and so are all the flowers. Thank you for the sweet comment on my blog and for joining us this week at Simon Says Stamp Monday Challenge Blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina