"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

woensdag 13 november 2013

Tags

Elke twee weken is er sinds kort bij de Craftorij via FB een uitdaging. De eerste uitdaging was een tag en Stampotique combineren. Gelukkig heb ik m´n nieuwe Stampotique-stempels (via de Scrapheap) zaterdag binnen gekregen, dus gelijk daarmee aan de gang gegaan:


Toen ik deze maandag maakte scheen de zon en daardoor werd ik geïnspireerd om vrolijke kleuren te gebruiken. De tags heb ik met een die van Sissix/TH gestanst. Omdat bij SDC er gevraagd word met gesso te werken, heb ik eerst een tag dik met gesso ingesmeerd. Een tweede er bovenop gelegd, beetje aangedrukt en toen van elkaar getrokken. Op allebei de tags zit dan structuur. Deze techniek had ik nog niet geprobeerd en ik vind ´m leuk! Tijdens het drogen het meisje (Stampotique) op een apart stuk stempelpapier afgedrukt en een bloemetjesstempel (Panduro) met Tombows beïnkt en er ook op afgedrukt. Het meisje met Tombows ingekleurd en uitgeknipt. De tekst (Inkadinkado) ook afgedrukt, in de vorm van een tekstballon geknipt en gesponst met DI plus de spetterstempel (Deepred Stamps) erover gestempeld.


De achtergrond bestempeld met de spettterstempel en de Artist-stempel (Kaiserkraft) in verschillende kleuren DI . De tekst en het meisje opgeplakt en nog wat erover gestempeld en met DI gesponst..

De tweede tag voor de uitdaging bij SDC is dus ook met een gesso-ondergrond:
The second tag for the challenge at SDC also has a gesso background:


De bladeren en ´t hoedje lijken op de foto wel blauw, maar zijn  in het echt gewoon groen (Met dank aan het sombere weer bij het maken van de foto...)
The leaves look blue on the photo, but are green in real (because of the gloomy weather at the time of making the picture)

Eerst de eekhoorn (Morehead) gestempeld en deze gemaskerd. Het stencil (Istencils) op de tag gelegd en met verschillende DI gesponst. Door de gesso trekt het allemaal wat meer weg, dus de bladeren en eikeltjes nog omlijnd met een fijnschrijver. De tag met DI gesponst. De spetterstempel (Deepred Stamps) nog gebruikt en de randen bruin gemaakt. Het eekhoorntje inkgekleurd met DI en Carandache potloden. De tekst (Stampotique) gestempeld.
Stamped the squirrel (Morehead) first and masked these. Put the stencil (Istencils) on top of the tag and sponged with several DI colours. The gesso takes a lot of the ink away, so I outlined the leaves and nuts with a pen. Sponged the tag with DI. Used the paint spatter stamp (Deepred Stamps) and sponged the edges brown. Coloured the squirrel with DI and Carandache pencils. Stamped the text (Stampotique).


Ik ben dol op eekhoorns, dus kon het toen ik deze zag niet laten ´m mee te nemen en nu het echt herfst is, gebruik ik ´m maar wat graag!
I love squirrels, so I couldnot resist this one and now that autumn has come I use it with joy!


En ik zie dat er nog een volger bij is gekomen; leuk! Welkom Daniëlle! Ik kan geen blog van je terug vinden. Mocht je die wel hebben, hoor ik het graag, dan kan ik ook bij jou komen kijken...


Creatieve groetjes,
Gerrina


Met de 1e tag doe ik mee bij:
I am entering the first tag at:
De Craftorij: Stampotique en Tag 
Addicted to stamps and More: #71 Anything goes
Met de 2e tag doe ik mee bij:
I am entering the second tag at:
SDC: 124 Using gesso



11 opmerkingen:

  1. Wat een moie tags, Gerrina. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. De eerste vind ik eigenwijs, de 2e een lieverd. Lijkt me leuk om zo met gesso te werken. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi Gerrina, de eerste had ik via Facebook al gezien en de tweede, die eekhoorn, wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gorgeous Gerrina, Thanks for joining in with us at Stampotique this week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love both tags, Gerrina! Cute squirrel image and that text stamps works perfectly with him! Nicely done!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind beide tags super en wat een mooie stempels heb je aangeschaft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee tags met elk een heel eigen sfeer...mooi hoor Gerrina! Succes met de challenge :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooooi!!! Zeker die met het eekhoorntje! Mooie tekst ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Gerrina. Lovely tags with great backgrounds. Love your sentiments! Thanks for joining the fun at ATSM. Monika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love both of your tags Gerrina - but especially the first one. We really don't laugh often enough it seems to me - so I LOVE the reminder. Thanks for joining us this week at ATS&M.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina