"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

woensdag 20 november 2013

Workshop Hoofdtooi bij De Craftorij

Afgelopen vrijdag heb ik een workshop bij de Craftorij gevolgd. Op scrappapier een hoofd maken met een collage-bewerkte hoofdtooi. Leuk om een keer te doen, maar gebleken is dat ik collageplakken nog steeds niet leuk vind, dus dat zul je hier niet gauw meer zien... Hoofden en gezichten vind ik wel leuk, dus die zal ik hier in verschillende vormen nog wel vaker laten zien... Maar goed, dit heb ik gemaakt:




Ik twijfel of ik het gezicht op een nette manier nog ga afwerken of dat ik deze wat ruwe versie zo zal laten. Wat vindt jij?


Voor de hoofdtooi heb ik afbeeldingen van texturen genomen en deze zelf in voornamelijk afgeronde en een soort van veer-vorm geknipt. Alleen de courgette mocht als een bloem er zo bij.


Het wit/grijze bijvoorbeeld was een plaatje van water met rimpelingen en een kuif op een zwart/wit foto voor ik er met pen overheen ging en het groenige is een plaatje van een boerenkool...


En met stencils en verf her en der achtergronden gemaakt en ook deze met zwarte en witte pen bewerkt.
Zo raakte ik toch wat van m´n energie kwijt...



Het was weer heel gezellig en dit was een rustige workshop om te doen. Janine had veel voorbereid en dat werkte prettig. Waarschijnlijk was dit toch echt de laatste keer dit jaar dat ik naar de Craftorij rijd, maar ja, je weet het; zeg nooit...nooit...


Creatieve groetjes,
Gerrina


Met deze gelaagde hoofdtooi doe ik mee bij:
Simon Says Stamp Mondaychallenge: It is a mystery (In this case will I let the face be like this a little rough or will I change it...)

11 opmerkingen:

  1. This is a really cool piece, love all the details ! Looks fab hugs trace x thanks for all your visits and comments I am back now and thanks x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great artwork Gerrina! I love her headpiece and all the details. Beautiful colours as well. Have a wonderful day, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knap stukje werk heb je daar neer gezet Gerrina . Echt geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supper zeg. Daar mag je trots op zijn. groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een speciaal kunstwerk, knap hoor.
    Liefs chantal
    Ps. heb je meegedaan voor art speciale dit jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw...ik vind het heel erg mooi maar ja...ik ben ook dol op collages en ze maken :) Ik zou hem euhhh haar zo laten, helemaal goed zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het er prachtig uitzien zo!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie uitwerking ook, was een erg leuke workshop he? Ben benieuwd naar je volgende creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a beautiful work of art!! Her headpiece is amazing!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina