"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

maandag 23 december 2013

Variaties op een stempel deel2-Kerstkaarten / Variation with one stamp part2-Christmascards

Zoals beloofd het vervolg van de kaarten met de Paper Artsy Jofy mini kerststempel...

Na het eerste gedeelte van de serie ben ik verder gegaan met wat kraft dat ik al klaargelegd had omdat ik daar ook weer eens wat kaarten mee wou maken. Samen met achtergrondstempels van Stampcamp en Crafty Individuals kwamen daar bij mij deze vier kaartjes uit:



Een stuk kraft dubbelgevouwen yot een kaart. Daarop de slingerstempel (Stampcamp) met rode chalkinkt gestempeld. Op crème-kleurig cardstock de kerststempel (Jofy) met metalic bronze chalkint gestempeld. De randen met DI Vintage Photo gesponst en ingekleurd met Derwents. Verhoogd op het kraftkaartje geplakt.
De Washitape (Xenos) geknipt in verschillende stukken en op de kaart geplakt.


De volgende (zesde in deze serie) kaart ben ik begonnen door op crème.kleurig cardstock de kerststempel met Versafine Black Onyx te stempelen. Daarna met een fijnschrijver en hoek-liniaal de lijnen er omheen getgekend.


Op een stuk kraftpapier de slingerstempel (Stampcamp) met witte Hero Arts Unicorn en daaroverheen met rode chalkinkt gestempeld. Tussendoor maar een klein beetje laten drogen. De stempelafdruk ingekleurd met Derwents en verhoogd op het kraft geplakt. Dit op het cardstock geplakt en het Washitape (MD) over de breedte van de kaart geplakt.


Wat ik wel vaker doe in een serie, is nog wat kleine kaartjes maken die aan een kerststukje of kerstkadootje  gehangen kunnen worden. Deze zijn echt klein; zo´n  6x9 cm:



Allebei op een andere manier het kraft tot kaart gevouwen. Bij beiden dezelfde achtergrondstempel (Crafty Individuals) gebruikt. De een stempelde ik met Hero Arts Unicorn, de andere met fel groene chalkinkt. Op crèmekleurig cardstock de kerststempel met dezelfde twee inkten getempeld. Dit verhoogd op de kraftkaartjes geplakt.




Ik hoop dat je het weer leuk vond om een aantal variaties met 1 stempel te zien...
Dit is kerstkaartenpost 18 en morgen komt de laatste...


Creatieve groetjes,
Gerrina



5 opmerkingen:

  1. wat een leuke kerstkaarten zijn dit, leuke stempel en leuk hoe jij het op verschillende manieren hebt gebruikt.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij actief zeg, leuk resultaat zeg elke en eigen uitstraling. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om wat te variëren met een stempel vind ik, en de Jofy stempel is natuurlijk een geweldige!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I do love this stamp and your designs are great. Have a Mwrry Xmas x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuke kerstkaarten, zo zie je maar dat je door met kleuren te variëren met 1 of 2 stempels al heel ver komt. Nog een fijne 2e kerstdag !!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina